Gemeente Den Haag

Marktonderzoek, strategie & uitvoering voor de HSD Campus

Inleiding

Den Haag. De internationale stad van Vrede, Recht & veiligheid. Het is de aangewezen plek voor het creëren van een hub voor de IT en security sector. De basis van onze digitale veiligheid. Zo ontstond de HSD Campus. De gemeente Den Haag vroeg ons onderzoek te doen naar hoe bedrijven in de (cyber) security sector de kantoorruimte van de toekomst zien. Vervolgens vroeg Den Haag ons om een strategie uit te schrijven hoe wij deze campus in de markt konden zetten. 

Van onderzoek tot strategie

Hoe ziet de toekomst eruit van ‘het kantoor’ bij cyber security bedrijven? Ons marktonderzoek onder bedrijven in deze sector gaf daar een duidelijk antwoord op: Inspiratie, ruimtes voor creativiteit, ontspanning en rust. Maar ook moet een campus een plek zijn van events, netwerk, innovatie en samenwerking. 

Dat lijkt nu vanzelfsprekend, maar dat was het in 2020 nog echt niet. En als publieke organisatie kun je nooit strategische beslissingen nemen op aannames. Het marktonderzoek gaf een aantal inzichten die sturing gaven aan de strategie voor de campus.

Op welke manier hebben wij de HSD Campus op de digitale kaart weten te zetten?

Begin bij de basis. Van web tot social, van serie tot nieuwsbrief.

De digitale infrastructuur was nog niet aangelegd. Als strategisch bureau zijn we gevraagd advies uit te brengen over de bouw van de HSD Campus website. Maar ook zijn we als uitvoeringspartner gevraagd een community te bouwen door gebruik te maken van social media content, nieuwsbrieven en interactieve interviews. De gemeente Den Haag had namelijk het doel om huidige huurders te behouden, nieuwe huurders aan te trekken en extern te zorgen voor een hogere naamsbekendheid. 

Videoserie: The Key to Security

PublicSonar

Inspireer & laat zien wat onze meerwaarde is.

Als bureau zijn de ondernemersdoelstellingen áltijd belangrijk. Daar horen ook concrete KPI’s bij. Interactieratio’s, weergaventijden, clicks, volgers en natuurlijk bezichtigingen. We kozen ervoor om van de HSD Campus een plek te maken die security ademt.

We kruisten online de degens met andere bedrijven over cyber stellingen, produceerden een serie over (oud) cyber security bedrijven die op de campus gevestigd waren en deden interviews met netwerkpartners, zoals InnovationQuarter en The Hague International Center. 

Bereik binnen doelgroep
0 K

Doelgroep

(cyber) security bedrijven

gemiddeld aantal clicks per maand
0 K

Doelstelling

Awareness

clicks

Wij zijn jouw marketingafdeling

Wij waren voor de HSD Campus als een complete marketingafdeling. We waren verantwoordelijk voor de social media kanalen, maandelijkse nieuwsbrieven, portretfotografie, interieur fotografie, brochures en verschillende videoformaten. 

En dat kan, omdat we als organisatie flexibel zijn. Met ons grote netwerk aan vaste creatieve specialisten, kunnen we partijen in elke omvang voorzien van een marketingteam. Van start up tot multinational. 

Samenwerken?

We leren jou en je organisatie graag kennen.