WoningbouwersNL
Online campagnes voor de projectontwikkelaar van morgen
Inleiding
WoningbouwersNL is al meer dan 90 jaar de vereniging voor woningbouwers. Met hun opleiding projectontwikkeling ‘Nieuwe Stijl’ willen zij ontwikkelaars en vastgoedprofessionals verdieping geven in hun vak. Voor het derde jaar op rij, werken we nauw samen aan de naamsbekendheid van de opleiding en het werven van nieuwe cursisten.
Bouwen aan een sterke online strategie
WoningbouwersNL heeft expertise, inzicht en het innovatieve vermogen om de woningmarkt naar een hoger niveau te tillen. Ze vertegenwoordigen een grote groep van grote woningbouwspecialisten in Nederland. Deze unieke positie is een belangrijk element die we hebben meegenomen in onze strategie. Om de naamsbekendheid van de opleiding te vergroten, hebben we gebruik gemaakt van hun huidige netwerk (organische social media marketing) en paid advertising op LinkedIn.
Om nieuwe cursisten voor de opleiding te werven, hebben we als bureau een langdurige paid advertising campagne opgezet. Met deze campagne willen we interesse wekken, de kijker meer vertellen over de opleiding en vervolgens activeren tot een actie. Denk aan een brochure download, een proefles of het inschrijven voor de opleiding.
Voor beide campagnes hebben we effectieve content geproduceerd voor elke fase. Van brand video, tot testimonials, visuals en activaties.
Brand awareness video
De projectontwikkelaar van morgen
Van interesse tot activatie
We startten met een brand movie die liet zien hoe de wereld van een nieuwe projectontwikkelaar eruit ziet. Welke ontwikkelingen er plaatsvinden in de woningmarkt. De eigenschappen die de ontwikkelaar van morgen moet hebben en welke uitdagingen er zich gaat afspelen in de toekomst.
Met al deze factoren lieten we niet alleen zien dat de opleiding van WoningbouwersNL relevant was voor ontwikkelaars die willen blijven leren. Het vertelde ook dat deze branchevereniging weet wat er speelt in de markt. Zij zijn autoriteit in de woningmarkt.
Vervolgens lieten we oud cursisten aan het woord die juist dieper ingingen op de opleiding. Deze video testimonials werden vertoond aan prospects die de eerste video voor 25% of langer hadden gekeken, of al positief met de opleiding in aanraking waren gekomen. In de laatste fase willen we gaan voor activatie. We zetten de kijker om in een lead. Een brochure downloaden, een proefles doen of nog beter: Inschrijven voor de opleiding.
Doelgroep
Ontwikkelaars en vastgoedprofesionals met interesse in verdieping in hun vak
Doelstelling
Awareness
Aanmeldingen voor de opleiding
Deliverables: Alle testimonials op een rijtje
Een samenwerking die leidt tot resultaat
Onze intensieve samenwerking brengt resultaat met zich mee. Naast de organische groei van de LinkedIn pagina van WoningbouwersNL, zien we ook het verkeer naar de website flink toenemen. De awareness campagne heeft de opleiding bekender gemaakt onder huidige leden en nieuwe bedrijven in de woningmarkt. Ook hebben de paid advertising campagnes mede geleidt tot nieuwe cursisten voor de opleiding.
En dat blijven we doen. Ook in 2023 gaan we verder met het nastreven van de mooie marketingambities van WoningBouwersNL.
Doelgroep
(cyber) security bedrijven
Doelstelling
Awareness
clicks
Efficiënte en vertrouwde Samenwerking
”Het werken met Marketiek is echt een aangename ervaring. We hebben een betrouwbare samenwerking opgebouwd waarbij we ontzettend snel op één lijn kunnen zitten. De voorstellen die ze presenteren zijn altijd zeer professioneel en ze kunnen uitstekend toelichten waarom ze bepaalde dingen aanbevelen of ontraden.
Wat ik vooral waardeer, is hoe snel we kunnen schakelen met Marketiek. Hun communicatie is echt een luxe. Ik denk dat een groot deel van deze efficiëntie te danken is aan onze langdurige samenwerking. Het is echt fijn om zo vlot en effectief te kunnen werken met een partner zoals Marketiek.”
Anneloes van der Woude (Programmamanager opleiding WBNL)
Opdrachtgever sinds 2021