Stel je eens voor. Je introduceert een nieuwe tool waarmee medewerkers hun ontwikkeling en persoonlijke doelen kunnen invullen, bijhouden en aanpassen. En je doet dat voor een organisatie met meer dan 80 medewerkers. Hoe ga je draagvlak creëren? Hoe zorg je voor duidelijkheid en uitleg over de tool? DVDW vroeg Marketiek om een video-format te bedenken en te produceren, waarin we deze lancering konden realiseren.
DVDW TV ‘De Nieuwe HR Cyclus’ is een van te voren opgenomen ‘live’ uitzending voor de medewerkers van het advocatenkantoor. In deze interne live-uitzending wordt de aftrap gegeven voor het nieuwe HR systeem, waar alle medewerkers gebruik van gaan maken.
De live-uitzending bestaat uit een talkshowtafel, waarin de presentator met twee betrokken medewerkers ingaan op de tool. Begeleidt door interviews en 8 video’s waarin alles rondom de nieuwe HR methode wordt toegelicht. Van doelen stellen, feedback geven en het gebruik van de tool.
De live-uitzending werd een groot succes onder de medewerkers van DVDW advocaten. Beide vestigingen uit Rotterdam en Den Haag keken vanuit een online omgeving naar de live-uitzending en konden tijdens deze aflevering reageren en praten over de verschillende video’s. Het werd een sterke aftrap van een tool die nog steeds gebruikt wordt.
We gebruiken technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. We doen dit met als doel om de beste ervaring te bieden. Als je geen toestemming geeft of je toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.